«ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ» ΟΜΑΔΑ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΠΑΦΗ-ΔΙΚΤΥΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ ΒΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ
4 Απριλίου, 2019
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ 1ου ΚΑΙ 2ου ΕΠΑΛ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
16 Απριλίου, 2019

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν Ευβοίας, σε συνεργασία με την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Αγγελική Φραντζεσκίδου, υλοποίησε βιωματικό σεμινάριο επιμόρφωσης σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τίτλο «Ταξιδεύοντας με τις ιστορίες», από τις 12 Μαρτίου έως τις 4 Απριλίου 2019, στο χώρο του 7ου Δημοτικού σχολείου Χαλκίδας. Στόχος της συγκεκριμένης παρέμβασης ήταν η ανάπτυξη κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων και η προσωπική ενδυνάμωση των συμμετεχόντων πάνω στον επαγγελματικό τους ρόλο.

Βασικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία εκπαίδευσης και εμψύχωσης είχε η χρήση και η ανάλυση της ιστορίας σε συνδυασμό με δομημένες ασκήσεις και τεχνικές ενεργητικής μάθησης. Η ιστορία επιλέχθηκε σαν κεντρικό εκπαιδευτικό εργαλείο, καθώς, σύμφωνα με το Γάλλο ψυχοθεραπευτή και παιδαγωγό Jacques Salome, προξενεί σε αυτόν που την ακούει ένα «ξύπνημα», μια συνειδητοποίηση, γιατί απευθύνεται κατευθείαν στο ασυνείδητο, χωρίς άλλο ενδιάμεσο. Αυτός που ακούει μπορεί να συνδέσει στοιχεία της ιστορίας, γεγονότα και καταστάσεις, με τον εαυτό του,  να εισπράξει το μήνυμα που περιέχει και να το αντιστοιχίσει με  μια συγκεκριμένη στιγμή της ζωής του ή με κάτι που θέλει να πετύχει.

Με την ιστορία σαν μέσο αυτογνωσίας και με την ομάδα σαν «ασφαλή κύκλο», οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν θέματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας, να επικοινωνήσουν, να μοιραστούν και να ανταλλάξουν εμπειρίες και προβληματισμούς με άλλους συναδέλφους, να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν συναισθήματα και να αναδείξουν ψυχικά και συναισθηματικά αποθέματα που διαθέτουν, βελτιώνοντας με αυτόν τον τρόπο την παιδαγωγική στους στάση. Επίσης, συμμετέχοντας ενεργά στις βιωματικές τεχνικές ανάλυσης και επεξεργασίας των ιστοριών αλλά και παρατηρώντας τα φαινόμενα δυναμικής στην ομάδα, ήρθαν σε επαφή με ασκήσεις που μπορούν να αξιοποιήσουν και οι ίδιοι με τους μαθητές τους στην τάξη.

Το σεμινάριο λειτούργησε με τη μορφή μιας μικρής κλειστής ομάδας 14 εκπαιδευτικών, οι οποίοι παρακολούθησαν τέσσερις δίωρες συναντήσεις πάνω στις εξής θεματικές:

-1η Συνάντηση: Γνωρίζουμε και χτίζουμε την ομάδα. Αναπτύσσουμε δεξιότητες συνεργασίας.

-2η Συνάντηση: Βελτιώνουμε την επικοινωνία μας στη σχολική κοινότητα.

-3η Συνάντηση: Ενισχύουμε την αυτοεκτίμηση μας και καλλιεργούμε ευεργετικές συμπεριφορές για την αυτοεκτίμηση των μαθητών.

-4η Συνάντηση: Αναβαθμίζουμε τον εκπαιδευτικό μας ρόλο, αναζητώντας τα ψυχικά μας αποθέματα.

Οι εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν το σεμινάριο επέδειξαν αξιοσημείωτη συνέπεια και δέσμευση στην ομάδα, θετική ενέργεια και υψηλό επίπεδο συνεργασίας και αποδοχής, αναπτύσσοντας μια δυναμική κατά τη διάρκεια των συναντήσεων που  επέτρεψε το συναισθηματικό άνοιγμα και την ουσιαστική αλληλεπίδρασή τους.

Το εκπαιδευτικό υλικό των συναντήσεων σχεδίασε και υλοποίησε το στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης, Μαρία Κίσσα.