ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΑΦΥΓΕΣ» ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 4ου ΛΥΚΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ ΣΤΟ 16ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
19 Μαρτίου, 2024
ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΟ 4Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ν. ΑΡΤΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
21 Μαρτίου, 2024

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί και παρουσιάζεται σε μαθητές από τη θεατροπαιδαγωγική ομάδα του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Σκοπός του είναι να θέσει ερωτήματα που σχετίζονται με τη λήψη αποφάσεων σε συνθήκες πίεσης στους εφήβους. Το ζητούμενο δεν είναι οι απαντήσεις, αλλά η διαδρομή-αναζήτηση που φέρνει τους συμμετέχοντες απέναντι σε προσωπικές και κοινωνικές στάσεις, ιδανικά, επιθυμίες και ευθύνες. Σημαντικό μέρος του είναι η παράσταση που δίνει την ευκαιρία στους νέους να πάρουν μέρος στη δράση προτείνοντας λύσεις κι δοκιμάζοντας ιδέες στην πράξη. Έχει τη μορφή «αλληλεπιδραστικού» θεάτρου που χρησιμοποιεί τεχνικές του θεάτρου Φόρουμ του Augusto Boal και συνδέεται με το Εκπαιδευτικό Δράμα. Με αυτές τις τεχνικές οι μαθητές δεν παίρνουν τελεσίδικες αποφάσεις, αλλά οδηγούνται στο να αναδείξουν και να «φωτίσουν» τις πολλές πλευρές προσέγγισης ενός ζητήματος ή προβλήματος.
Η παρέμβαση έχει 3 μέρη. Στο α΄ μέρος, πριν την παράσταση, οι μαθητές συμμετέχουν σε ασκήσεις εκπαιδευτικού δράματος, χρησιμοποιώντας την τεχνική του «πακέτου εξερεύνησης». Πιο συγκεκριμένα παίρνουν μέρος σε θεατρικές ασκήσεις προετοιμασίας, παιχνίδια συνεργασίας, συντονισμού και επικοινωνίας και , στη συνέχεια, προσπαθούν να μαντέψουν την εξέλιξη της υπόθεσης με βάση κάποια στοιχεία που τους δίνονται από το σενάριο της παράστασης. Στο β΄ μέρος παίζεται η ημίωρη παράσταση «Διαφυγές» από τη θεατροπαιδαγωγική ομάδα με στοιχεία αυτοσχεδιασμού. Στο γ΄ μέρος οι μαθητές-κοινό «ανακρίνουν» τους χαρακτήρες της παράστασης προκειμένου να κατανοήσουν τα κίνητρα της συμπεριφοράς τους και, τέλος, κάποιες σκηνές ξαναπαίζονται από τους ίδιους που μπαίνουν στο ρόλο της «πρωταγωνίστριας» προσπαθώντας να δώσουν ένα δικό τους τέλος στην υπόθεση.
Το Κέντρο των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ Εύβοιας καλέστηκε από τις καθηγήτριες του 4ου λυκείου Χαλκίδας να πλαισιώσει το πρόγραμμα και το μέρος της παράστασης με τον ρόλο του ειδικού μίας συμβουλευτικής υπηρεσίας στην οποία απευθύνεται μία έφηβη για υποστήριξη. Το παρακολούθησαν 5 εκπαιδευτικοί, 2 μέλη του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και 54 μαθητές από τα τμήματα Β4 και Α6. Πραγματοποιήθηκε στις 14 Μαρτίου 2024 και είχε διάρκεια 4 διδακτικές ώρες.
Η συγκεκριμένη δράση είχε στόχο την γνωριμία και την επαφή των μαθητών με τον υποστηρικτικό χαρακτήρα ενός Κέντρου Πρόληψης και την αναγνώριση της δυνατότητας εύκολης πρόσβασης τους σε μία τέτοια δομή για θέματα που τους αφορούν και συνδέονται με εξαρτήσεις ή άλλα προβλήματα εφηβικής ηλικίας.
Τη δράση ανέλαβε η Ελένη Ευθυμιάδου.