ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ”

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2018-19
30 Μαΐου, 2019
Βιωματικό Σεμινάριο με θέμα: «Αξιοποίηση των βιωματικών τεχνικών στην πρόληψη της δυσλειτουργικής χρήσης του διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών»
11 Δεκεμβρίου, 2019

cof

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε Ευβοίας, σε συνεργασία με το τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ευβοίας, πραγματοποίησε 4ημερο εκπαιδευτικό σεμινάριο για νηπιαγωγούς και δασκάλους της α΄και β΄ Δημοτικού με τίτλο «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ».  Η εκπαίδευση υλοποιήθηκε σε δυο διήμερα, στις 4 και 5 Νοεμβρίου και 18 και 19 Νοεμβρίου 2019, στο χώρο του 4ου δημοτικού σχολείου Χαλκίδας με τη συμμετοχή 20 εκπαιδευτικών.

Το εκπαιδευτικό υλικό «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ» αποτελεί ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που βασίζεται στη Καταξιωτική Συστημική Διερεύνηση και έχει σχεδιαστεί από τη σύμπραξη του Κέντρου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού του ΟΚΑΝΑ και Κέντρων Πρόληψης για την εφαρμογή του στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Κατά τη φετινή σχολική χρονιά , στελέχη από τα περισσότερα Κέντρα Πρόληψης σε όλη την Ελλάδα  συμμετέχουν στην πιλοτική  εφαρμογή του στο πεδίο προκειμένου να συλλεχθούν χρήσιμα στοιχεία που θα επιτρέψουν την παρουσίαση ενός πλήρους και εμπλουτισμένου προγράμματος για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το συγκεκριμένο υλικό βασίζεται στις αρχές της Κοινωνικής και Συναισθηματικής Μάθησης με έμφαση στις Δεξιότητες Ζωής, αξιοποιώντας παράλληλα τις αρχές της Καταξιωτικής Συστημικής Διερεύνησης. Προσβλέπει στη σύνδεση των μαθητών με τα αποθέματα, τις ικανότητες και τις αξίες τους που θα τους ενδυναμώσουν σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, στη δημιουργία δεσμών μέσα στη σχολική κοινότητα και στην μεταμόρφωση του σχολείου τους σε ένα σχολείο «που ονειρεύονται».

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο σεμινάριο ήρθαν σε επαφή για πρώτη φορά με την προσέγγιση της Καταξιωτικής Συστημικής Διερεύνησης. Ανέδειξαν τα αποθέματα, τις αξίες, τις ικανότητες αλλά και τις ανάγκες και τις δυσκολίες τους,  νοηματοδότησαν με τον δικό τους τρόπο την έννοια του σχολείου και συν-κατασκεύασαν ένα συλλογικό όραμα για το σχολείου που επιθυμούν.

Στο δεύτερο διήμερο της εκπαίδευσης οι νηπιαγωγοί και οι  δάσκαλοι γνώρισαν το εκπαιδευτικό υλικό για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία δουλεύοντας με προσομοιώσεις σχολικής  τάξης. Όλα τα μέλη της ομάδας των εκπαιδευτικών συμμετείχαν με κέφι, ζωντάνια και εύθυμη διάθεση στις δραστηριότητες και έφεραν τις πλούσιες και ευφάνταστες ιδέες τους στην ομάδα εμπλουτίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τις συναντήσεις. Κλείνοντας το σεμινάριο αναδείχθηκε η ανάγκη αλλά και η ειλικρινής  επιθυμία για περισσότερη επιμόρφωση με βιωματικό τρόπο.

Για τους εκπαιδευτικούς που θα δεσμευτούν ότι θα υλοποιήσουν το εκπαιδευτικό υλικό (ως Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας) με τους μαθητές/τριες τους κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, θα ακολουθήσουν 5  δίωρες συναντήσεις υποστηρικτικών συνομιλιών (follow-up), όπου θα γίνεται επεξεργασία των θεμάτων που θα προκύπτουν από την υλοποίηση του προγράμματος με τα παιδιά και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών πάνω στο ρόλο τους.