“Ομαδομαζέματα-Θαλασσομαντέματα”στο 25ο δημοτικό σχολείο Χαλκίδας

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
16 Μαΐου, 2022
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΕ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΟΥ 14ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
27 Μαΐου, 2022

Μετά από αίτημα της διευθύντριας του σχολείου, κ. Δήμητρας Μανούσου, το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ Ευβοίας, με συντονίστρια το επιστημονικό στέλεχος Φραντζέσκα Ακριώτη, πραγματοποίησε στις 29 Μαρτίου και 5 Απρίλιου 2022, παρέμβαση στους μαθητές της Ε’ τάξης του 25ου δημοτικού σχολείου Χαλκίδας πάνω στο υλικό «Ομαδομαζέματα- θαλασσομαντέματα». Στις 10 και 24 Μαϊου 2022 υλοποιήθηκε η ίδια παρέμβαση και στους μαθητές της Γ’ τάξης του συγκεκριμένου σχολείου.
Το πρόγραμμα παρακολούθησαν συνολικά 42 μαθητές, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες.
Το «Ομαδομαζέματα-Θαλασσομαντέματα» προέρχεται από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ Ρόδου. Πραγματοποιείται σε 6 διδακτικές ώρες από τα στελέχη των Κέντρων Πρόληψης. Μπορεί να γίνει, επίσης, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μετά από σχετική εκπαίδευση.
Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για μαθητές δημοτικού και Α’ Γυμνασίου. Το υλικό εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία στα σχολεία από το 2015-2016 και έχει πιστοποιηθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του ΥΠΕΠΘ. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ‘’ταξίδι’’ που προσκαλεί τους μαθητές να σαλπάρουν από το Νησί του Σήμερα για να επισκεφτούν παράξενα νησιά, στα οποία θα περάσουν διάφορες δοκιμασίες (ατομικές και ομαδικές), που θα τους κινητοποιήσουν να έρθουν σε επαφή με τον εαυτό τους, τους άλλους και τα όνειρα τους, πριν καταλήξουν στον τελικό προορισμό το Νησί του Θησαυρού. Το κάθε παιδί, συμμετέχοντας μέσα από ευχάριστες παιδαγωγικές δραστηριότητες, επεξεργάζεται σημαντικές έννοιες και αξίες για τη ζωή, όπως η φιλία, η αποδοχή, η ασφάλεια, η αυτοεκτίμηση, η διαχείριση της σύγκρουσης, οι οποίες συμβάλλουν στην ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού και στην αποφυγή βλαπτικών συμπεριφορών.