ΟΜΑΔΑ ΕΦΗΒΩΝ- ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Α΄ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 4ου ΛΥΚΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΤΡΙΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ
10 Απριλίου, 2025
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΜΑΡΥΝΘΟΥ
11 Απριλίου, 2025

Η ομάδα εφήβων-μαθητών/τριών της α΄ λυκείου του 4ου ΓΕΛ Χαλκίδας πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ομίλου με τίτλο: «Είμαστε στο εμείς» και εντάχθηκε στη θεματολογία «Δεξιότητες του ενεργού πολίτη – Εθελοντισμός και αλληλεγγύη – Σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα» που αποτελεί πρόγραμμα σχολικής δραστηριότητας το οποίο υποβλήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας. Υλοποιήθηκε σε 5 δίωρες απογευματινές συναντήσεις, από 4 Μαρτίου έως 10 Απριλίου 2025, σε αίθουσα του 4ου λυκείου Χαλκίδας και την παρακολούθησαν σταθερά 3 μαθητές και 9 μαθήτριες.
Το εργαστήριο στόχευε να εισαγάγει τους μαθητές/τριες στην αυτογνωσία και αυτοεκτίμηση ως στηρίγματα διαχείρισης του άγχους τους πάνω σε καθημερινά θέματα που αντιμετωπίζουν.
Πιο αναλυτικά, ειδικοί στόχοι του εργαστηρίου ήταν:
 η διερεύνηση στόχων, αναγκών, επιθυμιών και ονείρων
 η ανάδειξη ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, ταλέντων και ικανοτήτων
 η ενίσχυση της αυτογνωσίας και αυτοεκτίμησης
 η καλλιέργεια κλίματος συνεργασίας στην ομάδα
 η διαχείριση άγχους και η ανάδειξη τεχνικών διαχείρισης
 η έκφραση δύσκολων συναισθημάτων της εφηβικής ηλικίας και η αναπλαισίωσή τους σε θετικές σκέψεις και συναισθήματα
 η σύνδεση των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς μέσα από την ανταλλαγή ιδεών και καλών πρακτικών.

Πολύ θετικές ήταν οι εντυπώσεις των μαθητών/τριών που συμμετείχαν στην ομάδα, όπως φαίνεται από τα σχόλια τους στη συμπλήρωση του φυλλαδίου αξιολόγησης στο τέλος της:
«Μου άρεσε ότι ακόμα κι αν είχα ένα κουραστικό 7ωρο στο σχολείο, οι συναντήσεις στην ομάδα με έκαναν να φεύγω με χαμόγελο».
«Μου άρεσε που συνεργαστήκαμε όλοι μαζί και είχαμε την ευκαιρία να εκφραστούμε ελεύθερα».
«Έμαθα να εκτιμάω αυτά που έχω, να ενισχύω την αυτοπεποίθησή μου και να ενθαρρύνω τον εαυτό μου».
«Μου άρεσε η φαντασία, η δημιουργικότητα, η άνεση που υπήρχε και γενικότερα όλη η διαδικασία».
«Μου άρεσε η διαδικασία ανακάλυψης των χαρακτηριστικών και δεξιοτήτων μας».
«Έμαθα να σέβομαι το διαφορετικό».

Η ομάδα πραγματοποιήθηκε με τον συντονισμό της Ελένης Ευθυμιάδου.