ΒΡΑΧΕΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 6ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΒΡΑΧΕΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΥΛΩΝΑΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΤΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
13 Δεκεμβρίου, 2024
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ
20 Δεκεμβρίου, 2024

Το αίτημα προήλθε από την εκπαιδευτικό κ. Φιλοθέη Λουκά, η οποία προσκάλεσε το Κέντρο Πρόληψης να υλοποιήσει δράσεις σε 5 τμήματα της γ΄ τάξης του γυμνασίου με θέμα την πρόληψη της χρήσης αλκοόλ. Πραγματοποιήθηκαν 4 δίωρες δράσεις σε μαθητές των τμημάτων Γ1,Γ2,Γ3 και Γ4 στις 5 Δεκεμβρίου 2024 και μία δίωρη στο τμήμα Γ5 στις 17 Δεκεμβρίου 2024.
Οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικές ασκήσεις που αφορούσαν τη στάση τους απέναντι στην χρήση αλκοόλ, τα αίτια που οδηγούν τους νέους σε λήψη αλκοόλ και την αντίστασή τους σε συγκεκριμένες περιπτώσεις πίεσης από συνομηλίκους. Βασικός στόχος της δράσης ήταν να αναφερθούν οι παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο χρήσης αλκοόλ σε νεαρές ηλικίες (παράγοντες κινδύνου), καθώς και εκείνοι που τον περιορίζουν (παράγοντες προστασίας). Επίσης, έγινε σύντομη αναφορά στις επιπτώσεις της χρήσης αλκοόλ στη σωματική και ψυχική υγεία. Για την ανάλυση αυτών των θεμάτων επιλέχθηκαν βιωματικές ασκήσεις σχετικά με το αλκοόλ από το υλικό «Στηρίζομαι στα Πόδια μου» (ΟΚΑΝΑ-ΕΠΙΨΥ) και το «Ξέρω τι ζητάω» του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΠΥΞΙΔΑ».
Πιο συγκεκριμένα, συμμετείχαν συνολικά 111 μαθητές, οι οποίοι, αξιοποιώντας εικονο-ιστορίες, επεξεργάστηκαν δυνητικά σενάρια χρήσης αλκοόλ, συζήτησαν σκέψεις και συναισθήματα, ενώ παράλληλα μπήκαν σε μια διαδικασία αναστοχασμού πάνω σε περιπτώσεις χρήσης αλκοόλ από συνομηλίκους.
Τον συντονισμό των παρεμβάσεων στους μαθητές ανέλαβαν οι Μαρία Κίσσα και Ελένη Ευθυμιάδου.