ΒΡΑΧΕΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΥΛΙΚΟ ¨Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ 4¨ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 7ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΒΡΑΧΕΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ
29 Μαρτίου, 2024
ΟΜΙΛΙΑ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΨΑΧΝΩΝ
4 Απριλίου, 2024

Το αίτημα για την παρέμβαση στο 7ο γυμνάσιο Χαλκίδας προήλθε από την εκπαιδευτικό κ. Χριστίνα Τζανάτου, η οποία υλοποιεί στο σχολείο πρόγραμμα με θέμα τις σχέσεις μεταξύ μαθητών και στη βάση αυτού προγραμματίστηκε μία βραχεία παρέμβαση για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού σε μαθητές του τμήματος, αξιοποιώντας το υλικό «Ο κύκλος των 4» του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΑΘΗΝΑ ΥΓΕΙΑ». Πραγματοποιήθηκε στις 28 Μαρτίου 2024 στο τμήμα Γ3 του γυμνασίου σε τρεις διδακτικές ώρες.
Μέσα στον «κύκλο της βίας» που προτείνει το συγκεκριμένο υλικό «μπήκαν» 23 μαθητές, οι οποίοι χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και κυκλικά πέρασαν όλοι από τους 4 ρόλους -του στόχου, του δεσμώτη, του δορυφόρου και του υπερασπιστή. Προσπάθησαν να μπουν στη θέση του μαθητή που γίνεται στόχος επίθεσης από έναν άλλον μαθητή ή μαθητές και να καταλάβουν τα κίνητρα και τα αίτια μίας προσωπικότητας και συμπεριφοράς ενός συνομήλικου που ασκεί σωματική, λεκτική ή ψυχολογική βία. Συνειδητοποίησαν την ευθύνη και τον σημαντικό ρόλο που παίζουν οι μαθητές-θεατές μίας εκφοβιστικής συμπεριφοράς απέναντι στην αποτροπή εξέλιξής της και, τέλος, αναγνώρισαν την αξία και τη δύναμη του ρόλου του «υπερασπιστή», ο οποίος, ενώ έχει επίγνωση της δικής του επιθετικότητας, τη μετατρέπει σε δίκαιες διεκδικήσεις και στην υπεράσπιση των πιστεύω του.
Οι μαθητές του συγκεκριμένου τμήματος ήταν εξοικειωμένοι με τις βιωματικές μεθόδους που εντάσσει συχνά στον τρόπο διδασκαλίας της η καθηγήτριά τους κ. Χριστίνα Τζανάτου. Επεξεργάστηκαν όλους τους ρόλους με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και σωστή συνεργασία σε μικρές ομάδες, δείχνοντας παράλληλα ενδιαφέρον, ιδιαίτερη προσήλωση και σεβασμό στις οδηγίες και κατευθύνσεις από την συντονίστρια του Κέντρου Πρόληψης.
Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε με την παρουσία 2 εκπαιδευτικών του σχολείου. Τον συντονισμό ανέλαβε η Ελένη Ευθυμιάδου.