Η παρέμβαση προέκυψε κατόπιν αιτήματος της εκπαιδευτικού του 1ου δημοτικού σχολείου Ν. Αρτάκης, κ. Παναγιώτας Μοσχοβίτη, για την υλοποίηση βιωματικής δράσης στα δυο τμήματα της Στ’ τάξης του σχολείου με θέμα τη μετάβαση των μαθητών από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Το συγκεκριμένο σχολείο συνεργάζεται σταθερά με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής υγείας Π.Ε. Ευβοίας τα τελευταία χρόνια και έχουν πραγματοποιηθεί πληθώρα δράσεων σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.
Η δυο ομάδες παιδιών, των τμημάτων Στ1 και Στ2, παρακολούθησαν το πρόγραμμα, στις 19 και 20 Μαϊου 2025 αντίστοιχα, το οποίο υλοποιήθηκε εντός του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου. Στόχος της εκπαιδευτικής δράσης ήταν να ενδυναμώσει τους μαθητές, συνδέοντάς τους με τις ικανότητες, τα αποθέματα και τις αξίες, σαν πηγή δύναμης και μεταμορφώσεων στη σχολική κοινότητα. Η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο αποτελεί μία διεργασία αλλαγής που κρύβει συναισθήματα φόβου και αγωνίας για το άγνωστο, για το νέο περιβάλλον και τις νέες καταστάσεις σε μία περίοδο που ήδη τα παιδιά βιώνουν τις αναπτυξιακές αλλαγές της εφηβείας. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και μία περίοδο μεγαλώματος όπου θέλουν να οραματιστούν το μέλλον τους και να αντιμετωπίσουν νέες προκλήσεις.
Οι 27 μαθητές του σχολείου που συμμετείχαν στις παρεμβάσεις προσκλήθηκαν να αναδείξουν και να αξιοποιήσουν τα δυνατά τους σημεία, τα εφόδια που αποκόμισαν από το σχολείο που επρόκειτο να αφήσουν και να «ονειρευτούν» το νέο σχολείο-γυμνάσιο, φτιάχνοντας «γέφυρες» μετάβασης με υλικά τις ιδέες τους, τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους. Χρησιμοποιήθηκαν βιωματικές ασκήσεις από το υλικό «Η Γέφυρα της Μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο», το οποίο προέρχεται από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα προληπτικών παρεμβάσεων για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση «Το Σχολείο που Ονειρεύομαι» του Κέντρου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού του ΟΚΑΝΑ. Συμπληρωματικά αξιοποιήθηκε και υλικό από «Γυμνάσιο Ερχόμαστε!» του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Δήμου Ζωγράφου.
Την παρέμβαση ανέλαβε η Μαρία Κίσσα.