Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ Ευβοίας πραγματοποίησε βιωματικό σεμινάριο σε εκπαιδευτικούς του 15ου δημοτικού σχολείου Χαλκίδας, στις 14 Νοεμβρίου 2024, με τίτλο :
«Αξιοποιώντας δεξιότητες επικοινωνίας και διαχείρισης τάξης για την ενίσχυση ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος».
H παρέμβαση προέκυψε κατόπιν αιτήματος της εκπαιδευτικού του 15ου δημοτικού Χαλκίδας, κ. Αγγελικής Πιτσούνη, στο πλαίσιο των ενδοσχολικών επιμορφώσεων και αποτελεί συνέχεια μακροχρόνιας συνεργασίας του κέντρου με το συγκεκριμένο σχολείο.
Στόχος του εργαστηρίου ήταν να αναδειχθεί το πώς μπορούν οι εκπαιδευτικοί να συμβάλλουν στην δημιουργία ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος, μια ανάγκη που προβάλλει όλο και πιο επιτακτική τα τελευταία χρόνια. Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης τονίστηκε πως τα ασφαλή σχολεία λειτουργούν ως ισχυρός θεσμός πρόληψης της βίας, της παραβατικότητας και των εξαρτητικών συμπεριφορών, προσφέροντας ένα υγιές, προστατευτικό περιβάλλον για το μεγάλωμα των παιδιών. Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να σκεφτούν και να αναγνωρίσουν τις πιο συχνές δυσκολίες που συναντούν στο σχολικό πεδίο, τα συναισθήματα που αυτές τους δημιουργούν και το πώς επιδρούν στο εκπαιδευτικό τους έργο. Στη συνέχεια, είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν τις δικές τους προτάσεις και καλές πρακτικές που προωθούν την ασφάλεια και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, εστιάζοντας στις ατομικές και συλλογικές δυνάμεις και πηγές βοήθειας που μπορούν να αξιοποιήσουν.
Οι 17 συμμετέχοντες, πήραν μέρος με ενδιαφέρον στις βιωματικές δραστηριότητες του εργαστηρίου και εξέφρασαν ελεύθερα σκέψεις και συναισθήματα που βιώνουν στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας. Το εργαστήριο αποτέλεσε, σύμφωνα και με την ανατροφοδότηση της ομάδας, μια ευκαιρία ουσιαστικής διαλογικής και υποστηρικτικής συναπάντησης, η οποία ενδυνάμωσε περαιτέρω τις μεταξύ τους σχέσεις μέσα ένα κλίμα χαράς και αισιοδοξίας.
Την παρέμβαση ανέλαβε από το Κέντρο Πρόληψης, η Μαρία Κίσσα.