«Φροντίζοντας τις ανάγκες μας ως γονείς εφήβων»
(1η συνάντηση)
Μετά από αίτημα του εκπαιδευτικού κ. Αντώνη Χαλικόπουλου, υπεύθυνου για την οργάνωση επιμορφωτικών δράσεων στο σχολείο, πραγματοποιήθηκε βιωματικό εργαστήριο σε μία ομάδα 12 γονέων του 2ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας με θέμα «Φροντίζοντας τις ανάγκες μας ως γονείς εφήβων». Το εργαστήριο υλοποιήθηκε στις 31 Μαρτίου 2025 και ώρα 18.30, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου.
Κεντρικός άξονας του εργαστηρίου ήταν η ενδυνάμωση των γονέων στον ρόλο τους μέσα από την αναγνώριση των αναγκών τους και τη σημασία της αυτοφροντίδας. Οι γονείς συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες με στόχο την ανάδειξη των δικών τους αναγκών, προσδοκιών και επιθυμιών που συνδέονται και με το μεγάλωμα των παιδιών τους και την πορεία τους στην εφηβική ηλικία. Επίσης, επεξεργάστηκαν τον ρόλο του «αρκετά καλού γονιού», συνειδητοποιώντας ότι και ο γονιός δεν είναι υπεράνθρωπος, αλλά αυτός που αναγνωρίζει τις δυσκολίες, τις αδυναμίες και τα συναισθήματά του, επιτρέποντας στον εαυτό του να τα μοιραστεί με την οικογένειά του και περνώντας έτσι το μήνυμα στα παιδιά του ότι μπορούν να κάνουν το ίδιο.
Οι γονείς, τέλος, ενημερώθηκαν για τα προγράμματα που εφαρμόζει το Κέντρο Πρόληψης και αφορούν γονείς, εκπαιδευτικούς και νέους και γενικότερα για τη φιλοσοφία της πρόληψης.
«Επικοινωνώντας καλύτερα με τους εφήβους μέσα από την ενεργητική ακρόαση»
(2η συνάντηση)
Σε συνέχεια των βιωματικών εργαστηρίων σε γονείς του 2ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας και μετά από αίτημα του εκπαιδευτικού κ. Αντώνη Χαλικόπουλου, υπεύθυνου για την οργάνωση επιμορφωτικών δράσεων στο σχολείο, καθώς και των ίδιων των γονέων, πραγματοποιήθηκε 2ο βιωματικό εργαστήριο στην ίδια ομάδα με θέμα «Επικοινωνώντας καλύτερα με τους εφήβους μέσα από την ενεργητική ακρόαση». Υλοποιήθηκε στις 26 Μαΐου 2025 και ώρες 18.30-21:00, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου και συμμετείχαν 10 γονείς.
Κεντρικός άξονας του εργαστηρίου ήταν η ενδυνάμωση των γονέων στον επικοινωνιακό τους ρόλο τους με τους εφήβους αξιοποιώντας τις τεχνικές της ενεργητικής ακρόασης. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε επεξεργασία των συνήθων τρόπων επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται από τους γονείς σε συγκεκριμένες καταστάσεις και προτάθηκε ως πιο αποτελεσματική η ενεργητική ακρόαση ως στάση ζωής που προωθεί την ουσιαστική σχέση με τον έφηβο και δημιουργεί κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης μέσα στην οικογένεια. Οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να υποβάλλουν συγκεκριμένα ερωτήματα και να εκφράσουν προβληματισμούς για καταστάσεις που τους ανησυχούν στο πλαίσιο της σχέσης και της καθημερινότητας στο σπίτι με τα παιδιά τους, ενώ παράλληλα τους δόθηκε η δυνατότητα να επικοινωνήσουν μεταξύ τους και να ανταλλάξουν απόψεις και συναισθήματα που βιώνουν σε κρίσιμες περιόδους αναπτυξιακής φάσης των εφήβων.
Τα βιωματικά εργαστήρια συντόνισε η Ελένη Ευθυμιάδου.